Iată răspunsul oficial primit în 31 ianuarie 2024 de la CFR Călători legat de lipsa unui tren care să asigure legătura feroviară între România și Serbia, mai exact între Timișoara Nord și Vârșeț. În trecut, ne amintim faptul că o altă legătură feroviară era și cea între Jimbolia și Kikinda, linie închisă și ea traficului de călători de mai mulți ani.
În prezent, între România și Serbia nu este asigurat transportul feroviar cu trenuri de călători, fiind suspendată circulația trenurilor internaționale începând cu data de 01 august 2017, urmare refuzului părții sârbe de a plăti cheltuielile cu tracţiunea.
Mai mult, şi discuţiile ulterioare purtate cu operatorul feroviar sârb, confirmă punctul de vedere exprimat de către aceştia în momentul reluării negocierii, în fapt, neacceptarea de către partea sârbă a plăţii prestaţiilor de tracţiune pe frontieră, chiar şi în condiţiile reluării circulaţiei.
Astfel, toate convenţiile care se încheie între operatorii feroviari naţionali de transport ( ex: CFR Călători – BZD, CFR Călători – MAV Start), stabilesc clar modalitatea în care cel care angrenează cheltuieli cu operarea pe teritoriul celuilalt operator feroviar îşi va recupera costurile de tracţiune, fiind condiţii definitorii.
Este de menţionat şi faptul că partea sârbă, înregistrează din anii anteriori, o restanţă la plata prestaţiei de operare pe frontieră. Precizăm că CFR Călători este în continuare deschisă discuțiilor cu partea sârbă în scopul negocierii reluării traficului feroviar de călători între România și Serbia, în condiții de echilibru financiar.
Nicio parte din textul și fotografiile articolului nu pot fi preluate fără acordul autorului și cu citarea sursei cu link activ către articol.
No comments:
Post a Comment