Tuesday, September 20, 2022

Căile ferate din Banat abandonate astăzi (FOTO) (Partea a II-a): linia Jebel - Liebling (1906)

Pentru că prima parte a seriei de articole ce prezintă căile ferate din Banat abandonate astăzi a avut un mare succes, continui astăzi cu partea a II-a în care prezint restul liniilor din județul Timiș ce astăzi sunt doar o poveste și o amintire pentru cei care, în trecut, au folosit trenurile pe aceste linii. 


5. Jebel - Liebgling a fost o cale ferată ce măsura aproape 10 km lungime și care a fost construită în anul 1906 la dorința și, în parte, finanțarea șvabilor din Liebling. A fost una din puținele căi ferate din Banat care aveau un capăt ”înfundat”, așa cum este și linia Oravița - Anina sau Oravița - Baziaș. Din păcate, linia nu mai este folosită astăzi, ea rămânând doar o amintire a unor vremuri de glorie a căilor ferate bănățene.

Trebuie spus faptul că localitatea Liebling avea în anul 1900 o populație de 4923 de persoane din care 4073 erau germani cu o situație financiară foarte bună, putând astfel susține construirea unei căi ferate. Mai mult, a contat și faptul că localitatea era una din cele mai mari din Banat: puține sate aveau 5000 de locuitori la începutul secolului al XX-lea.


Linia Jebel - Liebling văzută în Jebel spre stația de cale ferată din localitate (iulie 2022) / imaginea a fost preluată de aici.

Linia Jebel - Liebglin văzut în Jebel spre Liebglin. Se remarcă faptul că vegetația a pus stăpânire pe rambleul liniei (iulie 2022) / imaginea a fost preluată de aici.

Linia Jebel - Liebling văzută la Conacul Iosif spre Jebel (septembrie 2021) / imaginea a fosr preluată de aici.


Linia Jebel - Liebling văzută la Conacul Iosif spre Liebling (septembrie 2021) / imaginea a fost preluată de aici.

Stația de cale ferată din Liebling (septembrie 2021) / imaginea a fost preluată de aici.

Nicio parte din textul și fotografiile articolului nu pot fi preluate fără acordul autorului și cu citarea sursei cu link activ către articol.
 
© Flavius-Sebastian Ignea / 20 septembrie 2022

No comments:

Post a Comment

Motivul pentru care nu mai circulă trenurile între România și Serbia (Timișoara - Vârșeț)

Iată răspunsul oficial primit în 31 ianuarie 2024 de la CFR Călători legat de lipsa unui tren care să asigure legătura feroviară între Româ...