Thursday, January 11, 2024

În 2024, trenurile vor circula din nou între Sânnicolaul Mare și Cenad!

În 25 octombrie 2023, pe site-ul oficial al celor de la Regio Călători era postat un anunț prin care publicul călător era informat că trenurile nu vor mai circula pe secția Sânnicolaul Mare - Cenad. Motivul invocat a fost ”închiderea accidentală a liniei”. 

Ca simplu călător, este destul de greu să-ți poți da seama ce înseamnă asta. Altfe informații sau anunțuri nu au mai fost făcute, astfel că am considerat linia ca fiind închisă pe termen nedeterminat, la fel ca alte ”surori” din județul Timiș precum Lovrin - Jimbolia, Lovrin - Nerău, Remetea Mică - Radna, Cărpiniș - Ionel, Buziaș - Gătaia - Jamul Mare, Jebel - Giera sau Jebel - Liebling. 

Cu toate acestea, la începutul anului 2024, cei de la CFR Infrastructură Timișoara ne-au informat că ”Se are in vedere alocarea de fonduri pentru începerea lucrărilor de reparații pe întrega distanță, lucrări ce vor putea începe anul acesta, linia urmând a se deschide doar după aducerea ei în parametri ce permit circulația în condiții de siguranță.” În continuare, CFR Infrastructură Timișoara mai punctează faptul că  ”linia respectivă a fost folosită de către operatorul privat RC CF TRANS Brașov până în Noiembrie când a fost predată înapoi către SRCF Timișoara.


Stația de cale ferată Cenad văzută în 9 septembrie 2023
atunci când am parcurs cu trenul traseul Timișoara Nord - Cenad - Timișoara
© Flavius-Sebastian Ignea

Astfel, iată că sunt șanse mari ca secția Sânnicolaul Mare - Cenad să fie redeschisă în anul 2024. Linia Sânnicolaul Mare - Cenad a fost inaugurată în data de 21 decembrie 1903, astfel că anul trecut ea a împlinit 125 de ani de existență. 

Linia pornește din actuala stație Sânnicolaul Mare și continuă spre est, pentru câteva sute de metri fiind paralelă cu linia Sânnicolaul Mare Arad. Ulterior, cotește spre nord ocolind orașul în estul acestuia. La kilometrul 2,26 traversează Aranca. Urmează apoi o nouă cotire spre vest, calea ferată flancând zona de nord a orașului. La kilometrul 5,42 se află stația de cale ferată Sânnicolau Nord. Din acest punct, linia își schimbă direcția îndreptându-se spre nord-vest și mai apoi spre nord pentru ca, după 12,3 km să ajungă în dreptul stației de cale ferată Cenad, punctul terminus. 

În trecut, această cale ferată traversa râul Mureș la Cenad, trecea între localitățile Apátfalva și Magyarcsanád după care cotea spre vest, ajungând în stația de cale ferată  Apátfalva, acolo unde se realiza joncțiunea cu linia Makó - Mezőhegyes.


Nicio parte din textul și fotografiile articolului nu pot fi preluate fără acordul autorului și cu citarea sursei cu link activ către articol. 
© Flavius-Sebastian Ignea / 11 ianuarie 2024


No comments:

Post a Comment

Motivul pentru care nu mai circulă trenurile între România și Serbia (Timișoara - Vârșeț)

Iată răspunsul oficial primit în 31 ianuarie 2024 de la CFR Călători legat de lipsa unui tren care să asigure legătura feroviară între Româ...