Thursday, October 14, 2021

A fost odată ca niciodată: calea ferată Caransebeş - Subcetate

Într-o ţară care îşi respectă trecutul şi care pune preţ pe dezvoltarea zonelor turistice, calea ferată Caransebeş - Haţeg ar fi fost astăzi o atracţie turistică de importanţă naţională. Din păcate, linia fiind în România, a fost dezafectată şi uitată. O construcţie tehnică ce ar fi reprezentat o mândrie pentru orice ţară normală este astăzi furată, bucată cu bucată. Vechile staţii de cale ferată sunt în ruină, elementele tehnice auxiliare au dispărut, la fel ca şinele de cale ferată.

Tren în staţia de cale ferată Zăicani, pe tronsonul Bouţari - Haţeg, undeva la începutul anilor 1970. Staţia se afla la kilometrul 51,17 din cei 76,93 km între Caransebeş şi Subcetate

Pe 12 noiembrie 1908 a fost inaugurat tronsonul Caransebeş - Bouţari, linie ce măsura aproape 38 km. La scurt timp, în data de 18 decembrie 1908 a fost dat în folosinţă şi tronsonul Bouţari - Subcetate în lungime de 38,3 km, acest sector fiind dotat cu cremalieră pentru a facilita tracţiunea trenurilor într-un sector cu o pantă deosebit de ridicată.

În anul 1978, segmentul de cale ferată cuprins între Bouţari şi Sarmizegetusa este închis. Urmează, în anul 1995, închiderea tronsonului Subcetate - Haţeg. În cele din urmă, în anul 2012 este închis şi tronsonul Caransebeş - Bouţari. Astfel, una din cele mai frumoase căi ferate din România este trecută în uitare, fiind abandonată.

Notă: informațiile de natură cronologică a fost preluate din lucrarea ”Cronica ilustrată a Regionalei C.F. Timișoara” editată de domnul Valentin Ivănescu în anul 2009.

Nicio parte din textul și fotografiile articolului nu pot fi preluate fără acordul autorului și cu citarea sursei cu link activ către articol. 
© Flavius-Sebastian Ignea / 14 octombrie 2021

No comments:

Post a Comment

Cu trenul de la Timișoara la Belgrad prin Ungaria

În lipsa unei legături feroviare directe între Timișoara și Belgrad prin Vârșeț, este o adevărată aventură să utilizezi trenul pentru a ajun...