Thursday, September 22, 2022

O lecție pentru CFR venită din Ungaria: reabilitarea stației de cale ferată Zichyújfalu (1896)

Căile Ferate Maghiar mă uimesc din nou! De această dată este vorba despre reabilitarea unei mici stații de cale ferată din Ungaria. Aflată pe linia ce face legătura între Pusztaszabolcs și Székesfehérvár, stația din Zichyújfalu a fost construită în anul 1896, odată cu linia amintită. Clădirea stației este tipică pentru localitățile mici. 

Pentru comparație, stația de cale ferată Rudna de pe linia Timișoara - Cruceni este identică doar că la prima furtună se prăbușește. Clădirea din Zichyújfalu a fost mai norocoasă: administrația maghiară a reabilitat edificiul conform planurilor originale. Au fost refăcute și interioarele, uimind atenția la detalii. Un adevărat șoc o reprezintă toaleta: comparația cu toaletele din gările românești este de prisos. 

Deși există și în Ungaria stații de cale ferată aflate într-o avansată stare de degradare, totuși lucrurile se mișcă. În paralel cu dublarea și electrificarea căilor ferate, stațiile sunt reabilitate, fiind aduse la forma originală de la sfârșitul secolului al XIX-lea sau începutul secolului al XX-lea.

Cromatica aleasă pentru această stație este una simplă și elegantă. Se remarcă atenția la detalii precum și calitatea lucrării / Imaginea a fost preluată de aici.

Imagine aeriană dinspre sat a stației de cale ferată Zichyújfalu. Aș remarca terenurile agricole cultivate dar și rama modernă. În plus, deși are sub 1000 de locuitori și satul este mic, stația are 3 linii reabilitate / Imaginea a fost preluată de aici.

Toaleta stației de cale ferată / Imaginea a fost preluată de aici.


Sala de așteptare. S-a optat pentru bănci, la fel ca în anul 1896 când a fost inaugurată stația de cale ferată / Imaginea a fost preluată de aici.

Stația de cale ferată în decembrie 2011 / Imaginea a fost preluată de aici.

No comments:

Post a Comment

Motivul pentru care nu mai circulă trenurile între România și Serbia (Timișoara - Vârșeț)

Iată răspunsul oficial primit în 31 ianuarie 2024 de la CFR Călători legat de lipsa unui tren care să asigure legătura feroviară între Româ...